[O1] kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mojrzesz
    Drive
    • 2009
    • 89

    [O1] kąt wtrysku

    Zamieszczone przez Quest
    podjedź na najbliższego spota w swoim regionie...
    może ktoś Tobie pomoże...
    Ja mam BKD ale nie mam zielonego pojęcia co Ty nawet starasz się opisać...
    Gdzie jest słyszalny ten świst... i co dla Ciebie jest "wysokim tonem"?

    Pozdr
    Po zmianie biegu na wyższy - dosłownie chwila - świst. Po zwolnieniu pedału sprzęgła wszystko wraca do normy. Koło dwumasowe było wymieniane w akcji serwisowej 2 lata temu.
    Poprzednio jeździłem benzynowcem i czegoś takiego nie było. Mam wrażenie, że sprzęgło działa "z opóźnieniem".
  • thickel
    Drive
    • 2007
    • 51
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O1] kąt wtrysku

    co sądzicie o tym pomiarze kąta wtrysku czy jest on właściwy??
    Załączone pliki
    Seryjne 1.9 TDI AGR + wtryski ASV

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Nie jest właściwy. Druga pozycja od lewej powinna wynosić 49-52. Na wykresie żółta kąt powinien być pomiedzy zieloną i czerwoną linią jak najbliżej niebieskiej i jak nabliżej wartości 51. Oczywiscie temp silnika podczas pomiaru powinna przekraczać 80 stopni.
      Tomek

      Komentarz

      • thickel
        Drive
        • 2007
        • 51
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        auto podczas pomiaru miało 90 stopni. I serdeczne dzięki za poradę
        Seryjne 1.9 TDI AGR + wtryski ASV

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Zamieszczone przez thickel
          auto podczas pomiaru miało 90 stopni.
          Jestes pewien? Bo okienko nr 7 mowi zupelnie co innego. Nawet tam na dole jest napisane " engine (ect) not warm enough".
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • magart
            Ambiente
            • 2008
            • 146

            #6
            Nie chce zaczynać kolejnego wątku, dlatego spytam przy okazji tego:
            Jak wejść w to okienko z wykresem kąta?
            Próbowałem na różne sposoby i nie udało mi się, a kiedyś już to robiłem i było ok.
            Przechodzę w Basics Settings i potem na różnych kanałach (1 do 4) szukam TDI-Timing, ale tego nie znajduję, bo jest tylko VAG-Scope...
            Jak to ma być?
            a jednak GOLF...

            www.magaczewski.pl

            Komentarz

            • thickel
              Drive
              • 2007
              • 51
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 i tez zależy jaka wersje masz VAGa w wersji 3.11 TDI Timing jest w prawym dolnym rogu wybierasz go a za chwile otrzymujesz wykres z kątem wtrysku. Pozdrawiam 8)
              Seryjne 1.9 TDI AGR + wtryski ASV

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tu masz prawidlowy kat, przy silniku zagrzanym do 100'C wg VAG-a. Ustawione wczoraj przy pomocy kija w 1Z
                Załączone pliki
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • perzykt
                  Drive
                  • 2008
                  • 75

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tu masz prawidlowy kat, przy silniku zagrzanym do 100'C wg VAG-a. Ustawione wczoraj przy pomocy kija w 1Z
                  Mogę prosic o jakieś objasnienie do tego wykresu - osie, itp.

                  Komentarz

                  • lukaszp1981
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 139
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Na osi X wartość bloku 9 (temp paliwa), a na osi Y kąt wtrysku.
                    Moja wartości grupy 000:
                    -blok 002 - 44
                    -blok 009 - 99
                    Troszke gorzej pali na zimnym i musze podnieść tą wartość 44, bo przy tej temp paliwa powinna wynosić gdzieś ok 53-54.
                    Ale narazie czytam jak poprawnie to ustawić. Jak ktoś wie jak to zrobić w silniku ASV to będę bardzo wdzięczny za rady.
                    Podobno wystarczy popuścić 3 śruby mocujące koło pompy i delikatnie pukać młotkiem poprzez kij. Czy to prawda?

                    Komentarz

                    • perzykt
                      Drive
                      • 2008
                      • 75

                      #11
                      Zamieszczone przez lukaszp1981
                      Na osi X wartość bloku 9 (temp paliwa), a na osi Y kąt wtrysku.
                      Moja wartości grupy 000:
                      -blok 002 - 44
                      -blok 009 - 99
                      Troszke gorzej pali na zimnym i musze podnieść tą wartość 44, bo przy tej temp paliwa powinna wynosić gdzieś ok 53-54.
                      Ale narazie czytam jak poprawnie to ustawić. Jak ktoś wie jak to zrobić w silniku ASV to będę bardzo wdzięczny za rady.
                      Podobno wystarczy popuścić 3 śruby mocujące koło pompy i delikatnie pukać młotkiem poprzez kij. Czy to prawda?
                      A mogę w takim razie prosić objaśnienie współrzednych pkt. ŻÓŁTEGO na tym wykresie: wg twojego opisy temp paliwa ok. 206 a kąt wtrysku jakieś 38, no i gdzie to sprawdzić.

                      A propos sprawdzania czy ktoś ma jakąs w miarę świeżą wersję vaga -com i mógłby się podzielić/

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez perzykt
                        A mogę w takim razie prosić objaśnienie współrzednych pkt. ŻÓŁTEGO na tym wykresie: wg twojego opisy temp paliwa ok. 206 a kąt wtrysku jakieś 38, no i gdzie to sprawdzić.
                        Zgadza sie. Tak wlasciwie nie wiem dlaczego to sie rozjechalo na wykresie. Bo na osi X pokazuje ok 206, a w okienku nr 9 w 000BS 176. Bede musial to sprawdzic u siebie jeszcze raz.
                        Podczas tego pomiaru silnik byl rozgrzany do ok 100-105C czyli takie nienaturalne srodowisko, ale chodzilo o sprawdzenie czy kat bedzie sie zmienial wraz ze zmiana temperatury paliwa.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • lukaszp1981
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 139
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez perzykt
                          wg twojego opisy temp paliwa ok. 206 a kąt wtrysku jakieś 38, no i gdzie to sprawdzić.
                          Te liczby to wartości bloków 002 i 009 grupy 000. Wartość 206 to nie jest 206 stopni C. Czym wyższa temp paliwa tym ten parametr większy.
                          Tzrzeba mieć Vaga do tego.

                          Komentarz

                          • perzykt
                            Drive
                            • 2008
                            • 75

                            #14
                            Zamieszczone przez lukaszp1981
                            Zamieszczone przez perzykt
                            wg twojego opisy temp paliwa ok. 206 a kąt wtrysku jakieś 38, no i gdzie to sprawdzić.
                            Te liczby to wartości bloków 002 i 009 grupy 000. Wartość 206 to nie jest 206 stopni C. Czym wyższa temp paliwa tym ten parametr większy.
                            Tzrzeba mieć Vaga do tego.
                            Ponowie pytanie. Czy ktoś może mnie wspomóc VAGIEM bądź może podpowiedzieć skąd można go zdobyć - pomijając oczywiscie tego za pieniadze???

                            Komentarz

                            Pracuję...